1 Eylül 2012 Cumartesi

Dönüş Rotamız: Bari-Igoumenitsa-Kavala-İstanbul

X.gun Kavala 11 Eylul 2012 Sali

Sabah saat 8 de feribot ilk once Korfu ya yanasiyor, 10 da ise igoumenitsaya variyoruz, hizla haziranip yola cikiyoruz, yol hemen otomana giriyor, iki seritli bir yol, asfalt duzgun, cok sayida tunelden geciyoruz. Surekli
hiz sinirlamasi ve kamera isaretleri var o yuzden yavas gidiyoruz. 4 saat sonra Selanik teyiz Selanik te Turk konsoloslugununun icinde Ataturk un evini ziyaret etmek istiyoruz ancak kasim ayina kadar tadilat varmis. Yola devam Selanik sahilde dolasip tekrar otobana cikiyoruz. Kavala 170 km 1.5 saat sonra kavaladayiz. Otele yerlesip yemek yemek icin disari cikiyoruz. (Serdar 12 Eylul 2012 10.30 Kavala)

Korfu dan manzaralar

Pembe cumbali eve tadilat nedeniyle giremesek de Atanin evini disaridan da olsa gormus olmak bizi mutlu etmeye yetti. Konsoloslugun hemen karsisindaki Selanik borekcisinde verdigimiz kisa molada dedemizi aradik (annemin babasi- turkiye dogumlu ama ailemiz selanik gocmeni) memleketten bir istegi olup olmadigini sorduk... "sizi istiyoruz" dedi sadece "sag salim"...

Selanik

kavalaya girisimiz

Kavala da otele yerlestikten sonra sehri turladik, artik Ege de oldugumuza gore Ege lezzetlerinden  tadma vakti geldi. Todori nin yerine gittik, sahibi Anadolu dan gocmus bir Rum Turkcesi cok iyi, Turk oldugumuzu ogrenince bize Turkce menu getirdiler. Fiyatlar beklentimizin uzerinde Turkce menu ile beraber acaba fiyatlar da TL mi Euro mu diye kucuk bir tereddutun ardindan kendimizi lezzetli Ege mezelerine ve Uzo ya kaptirdik. Fiyatlar Bogaz daki sik balik lokantalari ile yarisir fakat lezzet de cok ondeler.

XI. gun Kavala- Istanbul 12 Eylul Carsamba

Yola cikmadan once sehirde motorla turladik, su kemerlerini gorduk, Kavalali Mehmet Ali Pasanin evini ziyaret ettik, Kavala kurabiyesi aldik :) Kavalayi biz cok sevdik, cunku cok bizden, cok dogal cok bozulmamis, Turkleri ve Bulgarlari saymazsak turist yok denecek kadar az. Buralari gezerken Kavalanin 1912 yilina kadar Osmanli idaresinde oldugunu evlerin bozulmamis mimarisinden ve eski sehirdeki yapilasmadan anliyorsunuz. Icimiz buruk dolasiyoruz sehri, mimarinin ve yapilarin  korunuyor olmasinin verdigi rahatlikla en kisa zamanda tekrar gelme sozu veriyoruz kendimize.

Kavalali Mehmet Ali Pasanin evi  simdi bir muze..

Kavala dan ayrilma vakti...