27 Ağustos 2012 Pazartesi

Giriş

Motosiklet aşkına düştük İtalya yollarına diyerek 2 Eylül Pazar günü sabaha karşı yolculuğumuza başlıyoruz.

Motorla ilk planlanimiz Italya' ya Yunanistan uzerinden gitmekti fakat planladigimiz gun sayisinin az olmasi bizi alternatif ulasim yollari aramaya itti. En kolay ve hesaplı metodun motoru feribotla Italya' ya

gönderip uçakla gitmek olduğuna karar verdik. Gidis icin kolay olan bu yontem bize Italya da motorla daha fazla zaman gecirme imkani saglayacakti fakat riskli kismi ise motoru zamaninda alamamakti, neyse ki  sansli baslamistik.. (aslihan- 2 eylul 2012 Venice)

Gidis

30 agustos 2012 persembe gunu Pendik Un-Roro limanindan motoru Trieste' ye gonderdik. İşlem cok kolay. Ruhsat, yesil sigorta ve pasaport yeterli. Triptik belgesine artik gerek yokmus. Onceden un-roro yu arayip sefer gunlerini ogrenmek gerekiyor. Motoru gondereceginiz gun limana kayit yaptirip iceri girdikten sonra un-roro binasina girip islemlere basliyorsunuz oradaki ilgililer size yonlendiriyor gumruk ve muayene islemlerinden sonra motoru feribota yukluyorsunuz. Ben anahtari gemiye teslim ettim ama etmeyen de varmis. Kayit islemleri sirasinda un roro nun calistigi Adria havayollarindan reservasyonunuzu da ayni gun yapiyorlar. Ucak Slovenya Ljubljana ya gidiyor. Bileti vermiyorlar sadece reservasyonu yapiyorlar. Ben israrla daha onceden reservasyon yaptirmaya calistim ama gerek olmadigi soylendi, gercekten de sorun cikmadi. Feribot 60 saat gibi bir surede Trieste ye ulastigi icin biz de 2 Eylul Persembe 04:20 ucagi ile Slovenya ya uctuk. Check in sirasinda un roro firmasi araciligi ile geldiginizi soylerseniz bilet sormuyorlar. Yaklasik 2 saatlik bir yolculuktan sonra ljubljana ya indik. Yaklasik 1 saat bizi ve tir soforlerini Trieste ye goturecek otobusleri bekledik. Otobusler geldi ozellikle ilk etabi son derece keyifli bir yoldan  2,5 satte 10 gibi Trieste Limanina vardik. Liman girisinde 1 saatten fazla pasaportlarin kontrolunu bekledik, UN-EGE motorumuzu getiren feribot saat 11 gibi geldik ancak polis feribotu kontrol ettikten ve gemi biraz bosaldiktan sonra saat 12 gibi motoru aldik ve Venedik e dogru yola ciktik.(serdar- 3 Eylul 2012 21.00 pm Bologne)

Serdarin teknik detaylarini aktardigi yolculugun ilk kismi ile ilgili bir iki detayi yazmadan gecemeyecegim. Ilki tum italya yolu gidis boyunca cevremizde olan tir soforleri ile ilgili. Un-Roro firmamasinin tir soforleri ile ayni ucakta yolu paylastik, ucagin yarisindan fazlasi uzun yol soforu idi. Dutyfree den hepsi istisnasiz karton sigara aldi, lubyana havaalaninda beklerken kartonlardan cogu acilmisti bile. Hepsi uzun yol soforu cogu kuzey Irak' a, Afganistan' a defalarca gidip gelmis, hepsinin anlatacak cok hikayesi var, hepsi merakli ama bir o kadar yardimsever. Triesta limanina lubyana havaalanindan gidecek Un-Roro nun 2 otobusu de tir soforleri icin bir de biz. Trieste limaninda Turkiye icin ayrilmis alanda butun tirlar bizim gorebildigiz 34 plaka, her yerde yurdum insani zor sartlarda ekmek parasi pesinde.  Biz ulastigimizda tir dorselerinde sakladiklari malzemelerle mini tuplerle kahvaltilarini hazirlamakla mesgulduler. Trieste limaninda bir Türk' ün islettiği cafe var bizim soforler oradalar. Motor kiyafetlerimizi orada giyindik. Merakli soforlerin sorularina cevap verdik, İtalyanlarla ilgili sikayetlerini dinledik.. Uzulduk..

Trieste limaninda motorun gelmesini heyecanla bekleyen tek cift biz degilmisiz sinem ve umit cifti ile turk cafesinde karsilastik ayni ucaktaymisiz onlar diger otobusteymis. Sohbet o kadar koyuyduki zamanin nasil gectigini anlayamadik.  Onlarin ikinci italya ziyareti bu sefer sadece Alpler turu icin gelmisler. Istanbulda bulusma sozu vererek yollara dustuk. Aslihan-3 Eylul 2012 23.30 pm Bologne