1 Eylül 2012 Cumartesi

Ana Rotamız: Trieste-Amalfi

I. Gun 2 Eylul 2012 Pazar - VENICE-VENEDIK

Lubyanadaki saganak yagis bizi biraz tedirgin etmis olsa da Trieste de hava cok guzeldi. Motorumuza kavusup cikis hazirliklarina basladigimizda cok heyecanliydik. Heyecanimiz limanyolundan cikip Venice cevreyoluna girene kadar devam etti. 3-5 km devam ettikten sonra ilk benzinlige girdik, motordan inmedik,
birbirimize hersey yolunda mi iyi mi diye sorduk... Yuzumuzde ayni gulumseme ayni hislerle ' iste simdi basladik'...

Trieste-Venice arasi 160 km, hic mola vermeden devam ettik, 2 saat sonra otelimizdeydik. Otel Venice Mestre bolgesinde, 4 yildizli otoparkli bir otel. Diger oteller gibi otopark fiyata dahil degil gunluk 10 Euro. Cantalarimizi alip motoru otoparka biraktik. Otelin onunden sehir merkezine giden otobusler geciyor. Sehir merkezine ulasim 15 dakika. Bileti Otelden temin edebiliyorsunuz gidis donus gunluk kisibasi 5.2 Euro.

Merkezde kanal cevresinde otel rezerve etmemizin sebebi motoru kapali garajda ve yakinimizda tutmak istememiz ve kanal cevresine esyalarla ulasmadaki yasanilan zorluklar.

Ilk gun ogeleden sonra 16.00 da sehir merkezindeydik, ana meydanda birer pizza yedik yaninda soguk birra. Daha sonra buyuk kanal cevresinde yaklasik 5 saat yuruduk veya ayakta zaman gecirdik! Bu saattin icinde molalar ve aksam yemegi arasi yok. Venice kanal cevresinde bu kadar zaman gecirmemizin nedeleri ilk defa  geldigimiz Venedik sehrinin bizi buyulemis olmasi, kanalda gondol yarislarinin duzenleniyor olmasi! ki bizim icin buyuk sans cok fazla fotograf cektik ve yine aksaminda anti-liberal grubun meydan festivaline rastlamis olmamiz. Bu festivale rastladigimizda donus yolunda idik ve yemegimizi henuz yemistik. Onun icin meydan da kurulan acik hava cadirlarindaki lezzelerden tadma firsatimiz olmadi zaten cok da kuyruk vardi ama yerel italyan 'birra'sinin tadini denemeden gecmedik. Buarada Venedikte aksam yemegimizi tesadufen kesfettigimiz' nadiren turistlerin ugradigi ada icinde bir restoranda yedik, minik bir bahcesi olan ve Italyanlarin ziyaret ettigi bu lokal restorani cok begendik 'Osteria Trattoria Al Nono Ristorente'. Gece 23 de oteldeydik ve cok yorulmustuk. Aslihan 4 Eylul Sali 11.00 Bologne

Eylul ayinin ilk pazar gunu yapilan gondol yarislari

'Osteria Trattoria Al Nono Ristorente'

II. Gun VENICE-BOLOGNE (BOLONYA) 3 Eylul Pazartesi

Ikinci gun Venedikte kanal turu gerceklestirdik, Piazzale Roma dan San Marco arasini gezi teknesi ile dolastik. Sonrasinda Basilica di San Marco yu ziyaret ettik. Venedikten ayrilirken yamur yagmaya baslamisti. Venedik-Bolonya arasi 150 km  otobandan 2 saat surdu. Aksam 19.30 da Bolonyada idik. (aslihan 4 Eylul 2012 23.30 Frieze)

yamurla beraber Venedikten ayrilis...

III. Gun BOLOGNE-FIRIEZE (FLORANSA) 4 Eylul Sali

Bolonya da sehir merkezine yuruyerek indik yaklasik 4 saat boyunca universite cevresini, tarihi binalari ve Piazza Maggioren (dunyanin 5ci buyuk basilicasi) ve cevresini dolastik. Ogleden sonra Bolonyadan ayrildik. (aslihan 4 Eylul 2012 23.30 Firieze)

Bolonyadan yola cikis...

Bolonya dan Floransa sehirici yollardan gittik yaklasik 120 km ve 3 saat surdu. Yol bologna dan ciktiktan bir sure sonra sonra yukselmeye basliyir ve surekli dag yollarindan gidiyorsunuz manzara muhtesem ve surus keyfi cok yuksek.

III.& IV. Gun FIRIENZE (FLORANSA) 4-5 Eylul Sali-Carsamba 2012

Floransa dan sabah 11 gibi yola ciktik ve Lucca-Pisa-Empoli-Floransa rotasini yaptik 250 km sehir ici yollardan hiz sinirlarina uydugunuz takdirde toplam 6 saat suruyor.(Serdar 6 Eylul Persembe 23.00 Siena )

Floransa da 2 gece kaldigimiz 9 ayri aparttan olusan butik tarzindaki otelimizden cok kisa bahsetmek istiyorum. Viale Del Poggio Imperiale  Florsansa nin merkezinde unlu Boboli bahcelerine 100 metre mesafede yesillikler icinde bir otel. 1878 yilinda insaa edilen bina daha sonra ilk sahipleri tarafindan binanin yapiminda kullanilan ilk malzemelerle restore edilerek otel olarak isletilmeye baslanmis. Evlerin icinde o donemden kalma esyalari gormek hala mumkun. Floransa ruhunu gercekten hissettigimiz bu evde kaldigimiz ve sahibi Carlo ile tanisma firsati buldugumuz icin cok sansliyiz. (aslihan 6 Eylul Persembe 23.45 Siena)

Viale Del Poggio Imperiale

LUCCA- Unlu Piu Antica- Pizzaci

PISA

V.Gun FIRIENZE-SIENA 6 Eylul Persembe 2012

Sabah otelde esyalarimizi birakip Floransa sehrini gezmek icin tekrar yola ciktik. Piazza Del Duomo, Piazza Di Santa Celcilla ve Piazza Della Republica' yi dolastik. Ogleden sonra Antico Noe de yemek yedik. Sonra otele donup esyalarimizi aldik, Viale Del Poggio Imperiale ile vedalastik...

Floransadan ayrilis...

Floransa - Chianti - Siena yolu yaklasik 75 km, baglar arasindan giden cok guzel bir yol. Gittik gorduk bu sene Chianti de hasat iyi, Chianti saraplarindan alabilirsiniz :) , 1'5 saat gibi bir zamanda Siena ya vardik. Otele giden yol kapali idi, GPS ile yarim saat bogusup oteli bulabildik. Siena fotograflardan daha guzel. Sehir Floransa ile ortacagin basindan itibaren girdigi rekabette yenildigi icin, Ekonomik olarak zorlanmis ve bu sebeple sehre cok az yatirim yapabilmisler oyleki sehir ortacagdan itibaren cok az degismiz, sehri gezerken koseden her an sovalyeler cikacakmis beklentisi yaratiyor (serdar 8 Eylul cumartesi 9.00 Pompei)

Siena sehrine girdikten itibaren adeta buyulendik. Dar tas sokaklar hic degismemis az katli ve sik binalari ile sehir ortacag gotik ozelliklerini fazlasiyla koruyor. Motoru otele hemen birakip Piazze Del Campo meydanina cikan yollarda turladik, otel gorevlisi Sara nin bize tavsiye ettigi Trattoria Papei restoranini bulduk enfes Italyan lezzetlerinden bir kez daha tattik. Campo meydaninda kiliseye bakan cafe lerden birinde muhtesem manzarayi izlerken sabah 6 da kalkip sehrin en sessiz ve en guzel zamaninda sehri fotograflamaya karar verdik.  Buarada Siena da kaldigimiz otel hakkinda biraz bilgi vermek istiyorum. Cunku otelimiz Il Chiostro Del Carmine 13 yy dan kalma bir manasir ve kiliseden olusuyor! odalara cikan koridorlar genis tas mermer basamaklar ve o donemden kalma tarihi dekorlar ortacagdaki yasam hakkinda bilgilendirirken farkli hisler yasamaniza sebep oluyor. Odalar yine cok anlamli ve iyi dekore edilmis. (aslihan 8 eylul cumartesi 9.45 Pompei)

Il Chiostro Del Carmine otelden uc fotograf...

sabah erken saatlerde Siena..

Sienaya vardigimiz gunun aksami Trattoria Papei

Ayni gece Piaza Del Campo

Sienadan ayrilis..

VI. Gun Siena- Pompei 7 Eylul 2012 Cuma

Siena dan Pompei ye yol yaklasik 470 km, yol uzun, zamanimiz az o yuzden gormek istedigimiz Montepulciano ya da ugrayip otobandan gitmeye karar verdik. Siena - Montelpuciano 60 km, yine cok guzel, manzarali ve keyifli bir yoldan gidiyorsunuz. Zaten Toskana genel olarak bir Peysaj Mimarinin elinden cikmis gibi, sehirler, koyler, bitki ortusu muhtesem bir duzen icinde gozukuyor. Montepulciano bolgeye gore yuksek bir tepe uzerinde kurulmus, Siena gibi ortacagdan beri hic degismemis gibi gozukuyor, sehrin etrafi tamamen uzum baglari ile cevrili. Yalniz sokaklar cok dik oldugu icin sanzimani biraz zorluyoruz. Buradan yaklasik 20 km sonra otobana baglandik. Napoli ye yaklasana kadar 100-110 km ile gayet rahat gittik ancak Napoli ye yaklasinca trafik hem yogunlasti hem de Istanbul trafigini aratacak duruma geldi, hem suratli hem de tehlikeli kullaniyorlar. Super defansa gecip Pompei ye kadar gidiyoruz. Son yarim saat otobandan cikip ara yollardan giriyoruz. Etraf  Baba filmlerine dekor olacak tatta. Guneyli abiler yol baslarini tutmuz tatli tatli bizi kesiyorlar. Trafik dersen Kuzeyin o soldan gelene yol ver, yaya gecitlerinde dur intizami tamamen gecersiz, herkes haldur huldur ilerlemeye calisiyor, sagdan soldan arabalar girip cikiyor, neyse otele ulasiyoruz. Toplam sure molalar ile beraber 7 saat. (Serdar 9 Eylul 2012, Pazar 10.00  Amalfi)

Pompei yolunda

Pompei ye varis...

Antik Pompei yerlesim yeri

Arka fonda Vezuv

Antik cag snack bar

pompei den ayrilis

VII. Gun Pompei - Amalfi 8 Eylul 2012 Cumartesi

Pompei den saat uc gibi yola ciktik, hedef Pimonte ve Agerola dag yolu uzerinden Amalfi. Yol yaklasik 40 km ancak cok inisli, cikisli ve virajli, bizim yolculuk 1'5 saat suruyor. Ozellikle dagin guney tarafina Amalfi kiyisina gecildiginde manzara cok guzel, bir taraf dag, bir taraf deniz ve ucurum, iki arabanin yanyana gecmekte zorlandigi bir yoldan amalfi ye iniyorsunuz.

Amalfiye gidis

Limoncello gece Amalfi

Amalfi Gece gec saatlerde otel terasi

Ara rotamiz Amalfi - Bari yi tamamlamak uzere 9 Eylul Pazar sabahi yola cikagiz. Sonraki guncellemelerimiz Ara Rotamiz Amalfi - Bari sayfasindan olacak