1 Eylül 2012 Cumartesi

Ara Rotamız: Amalfi-Bari

VIII. Gun Amalfi - Bari 9 Eylul 2012 Pazar

Campania bolgesinin en cok kullanilan guzargahi Sorrento Yarimadasi nin guney kanadindan gecer- Amalfi kiyisi. Burada zamanimizi yuksek yerlerden manzara seyrederek, kucuk sehir meydanlarinda turlayarak ve
Vezuv yanardaginin yamaclarinda yetisen uzumlerden yapilan saraplardan yudumlayarak gecirdik. Daha fazla zaman gecirmek istedigimiz bu guzel kiyidan ayrilmak uzere pazar sabah 10 da hazirlanmaya basladik.

Yola cikmadan once sabah kahvaltisi

Pazar gunu 12 gibi amalfi de kaldigimiz otelden yola ciktik. Bari ye toplam 260 km yolumuz var. Amalfi - Salerno yolu muhtesem, sahilden inisli cikisli kucuk koyler, plajlar, tepelerde evler son derece keyifli. 25 km lik yolu dur kalk, fotograf molalari 2 saatte gidiyoruz. Tek sikinti trafik, pazar gunu 12-14 arasi bir kac noktada yol cumartesi aksami besiktas ortakoy trafigini andiriyor, motorla olmanin avantaji ile devam ediyoruz ama arabalar ozellikle koy giris ve cikislarinda ve iki otobus karsilastiginda cok uzun sureler bekliyorlar. Salerno dan Bari ye 3 saatte ulastik yolun son 200 km si ni otobandan gittik. 17.00 da limandayiz. Iki ana iskele var, bir tanesi balkanlara kalkan feribotlar icin, Yunanistan feribotlari daha guneydeki limandan kalkiyor ikisi arasi yaklasik 2 km limanin icinden ulasabiliyorsunuz. Bilet ofisine geliyoruz ve surpriz kapali, oradakilere soruyoruz 19.00 da feribot olmadigini feribotun 13 te kalktigini soyluyorlar. Tekrar Balkanlar ticket ofise donuyoruz. Oradakiler yardimci olmaya calisiyorlar ama yapacak birsey yok yarinki feribota binebilecegimiz ortaya cikiyor. Daha sonra bir turk sofor buluyor bizi, bizim firma Ventouris, bu firmanin seferlerinde kayma oldugunu kendilerinin de Yunanistan da 10 saat bekledigini soyluyor,. Aman bu rota da bu firmayi kullanmayin. Hizlica bir otel bakiyoruz ve yakinda Sheraton da yer bulabiliyoruz. Aksam Bari deyiz.

IX.gun Bari 10 Eylul 2012 Pazartesi

Sabah 9 da feribot iskelesindeyim. Neyseki aksamki feribot icin sikinti cikmayacagi anlasiliyor. Aksam 5 de gelip biletinizi alin diyor Italyan kadin gorevli cat pat turkcesiyle. Biz de kahvaltidan sonra vecchi yi sehir merkezini geziyoruz. Feribot iskelesinin hemen karisi. Dar sokaklar, insanlar sokakta yasiyor, evlerin onunde yemekler yapiliyor, aglar onariliyor, kalabalik bir aile makarnaya gomulmus. Aksam 5 de gidip biletlerimizi aliyoruz. 6 da feribota biniyoruz. Feribor 8 de hareket ediyor.

Bari yollari tastan...

Sabah Bari sehir merkezini gezmek icin motorla merkeze geliyoruz. Ancak Bari icin aman dikkat markete gitseniz donup motorunuzu bulamazsiniz, Bari Italya nin eski Bronx u gibidir uyarilari yuzunden motoru otoparka biraktigimda cok tedirgin oluyorum, hele de oradan bir amca gelip buralara ben bakiyorum diyince iyice killaniyorum, amca ya 1 euro parkomata da 2 euro verip gidiyoruz, donunce motoru yerinde bulunca cok seviniyorum :) (serdar 11 eylul 2012 10.00 Kavala)

Artik feribota binebilecegimiz kesinlesti : )

Vessel Aqua Herqules London kamarasi

guverte

feribotta da aksam yemegimizden taviz yok :)